E-mail marketing to nie tylko wysyłanie e-maili do klientów i potencjalnych klientów.
Musisz wiedzieć, jak to działa, czego oczekują od Ciebie Twoi klienci i jak sprawić, by Twój e-mail marketing działał dla Ciebie, Twoich klientów i Twojej firmy. Skorzystaj ze wskazówek zawartych w tym artykule, aby opracować kampanię e-mail marketingową, która zapewni każdemu to, czego chce.Zawsze proś o pozwolenie przed wysłaniem e-maili marketingowych do potencjalnych klientów. Wysyłając niechciane wiadomości e-mail, szybko zostaniesz oznaczony jako spamer. Uzyskanie pozwolenia na wysyłanie wiadomości nie musi być trudne; zaoferuj swoim klientom coś wartościowego w zamian za możliwość wysłania im e-maila, na przykład zniżkę, kupon lub inną zachętę do rejestracji.Spróbuj wysłać wiadomość e-mail do swoich klientów z informacją, aby nie zwlekali. W odpowiedzi wstaw sugestię, która każe im kupić teraz. Zakończenie mogłoby im powiedzieć, żeby nie przegapili tej niesamowitej okazji, czekając. Zamiast tego powinni działać już teraz, aby czerpać pełne korzyści.Użyj testów A/B, aby zobaczyć, które e-maile są skuteczne, a które nie. Aby to zrobić, po prostu wybierz wiadomość e-mail, a następnie wyślij ją do połowy listy mailingowej z jednym tematem, a drugą z innym tematem. Dzięki temu dowiesz się, które wiersze tematu są skuteczne, a które wymagają trochę pracy.Wykaż się kreatywnością w projektach wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej. Wyślij kilka e-maili z treścią i linkami różniącymi się czcionką i kolorem tekstu. Baw się pozycjonowaniem obrazu, w tym przyciskami i logo.
Po wysłaniu wiadomości e-mail sprawdź, które z nich mają najlepsze współczynniki klikalności.
Trzymaj się ich na razie, ale zmieniaj to od czasu do czasu, aby zobaczyć, czy możesz znaleźć metodę, która działa jeszcze lepiej. Większe współczynniki klikalności oznaczają większą sprzedaż.Daj swoim klientom więcej osobistych opcji dostosowywania, aby zwiększyć skuteczność kampanii e-mailowej. Pozwól subskrybentom wybrać liczbę, rodzaj i częstotliwość otrzymywanych od Ciebie wiadomości i pozwól im zrezygnować z ujawniania niektórych rodzajów informacji. Im większy wybór mają klienci, tym bardziej będą postrzegać relacje biznesowe jako równe i korzystne dla obu stron.Zawsze umieszczaj link „anuluj subskrypcję” w swoich e-mailach, najlepiej w widocznym miejscu. Unikaj braku linku do anulowania subskrypcji lub zakopania go w wiadomości e-mail do punktu, w którym trudno go znaleźć. Twój czytelnik musi czuć, że to jego osobisty wybór, niezależnie od tego, czy nadal będzie otrzymywać Twoje e-maile, czy nie.Aby Twoje e-maile wyglądały jak najbardziej profesjonalnie, zainwestuj trochę w ich projekt. Używaj spójnego układu, schematu kolorów i logo we wszystkich swoich wiadomościach. Daje to Twoim subskrybentom wrażenie, że słyszą z wiarygodnego, autorytatywnego źródła. W ten sposób zwrócą większą uwagę i dodadzą Twoim treściom większej wiarygodności.Skoncentruj się na jednej wiadomości w wysyłanym e-mailu. Nie próbuj upychać całej masy tematów w jednym e-mailu. Zbyt duża ilość informacji może spowodować, że odbiorca nie przeczyta wszystkiego dokładnie i prawdopodobnie po prostu odrzuci wiadomość. Miej w wiadomości e-mail informacyjny4 temat i sedno tematu, aby zachęcić ich do przeczytania.Jak wspomniano powyżej, e-mail marketing nie jest tak prosty, jak wysyłanie wiadomości e-mail do klientów i potencjalnych klientów. Twoja treść i strategia mają decydujące znaczenie w tym, czy Twój email marketing odniesie sukces, czy będzie tylko kolejnym elementem przeoczonego spamu. Skorzystaj z technik i informacji z powyższego artykułu, aby pomóc w uruchomieniu i e-mailowej kampanii, którą pokochasz Ty i Twoi klienci.